WykładowcaAnna Konwerska
Data19 lipca 2018
Czas trwania2,5 godziny
MiejsceGdańsk, Al. Grunwaldzka 99/101
Cena50 zł
Zapisz się

Zapraszamy na warsztaty z komunikacji  empatycznej inspirowane modelem Porozumienia bez Przemocy. W trakcie warsztatów będziemy mówić:

  • o znaczeniu empatii w kontaktach z ludźmi
  • jakie komunikaty wywołują u nas sprzeciw i złość
  • co podsyca sytuację konfliktową
  • jak usłyszeć, ukrytą za informacją i emocją, ważną dla nas i dla innych potrzebę
  • jaki sposób budować przestrzeń do rozwiązania sporu

Po warsztatach uczestnicy wzbogacą swoją wiedzę o narzędzia budujące kontakt z między sobą, zapobiegające eskalacji złości i frustracji po obu stronach.

Korzyści dla uczestników:

  • nauczą się wypracowywać rozwiązania, które działają dla wszystkich (wygrany-wygrany)
  • przećwiczą narzędzia komunikacji empatycznej i dostosują je do specyfiki swojej pracy
  • poznają narzędzie do pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem i brakiem motywacji
  • zwiększą świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych

Harmonogram:

  1. Zarządzanie sobą jako pierwszy krok do dialogu
  2. Główne założenia komunikacji emptycznej
  3. Czym jest empatia? – oraz o tym, jak empatia pomaga budować taki świat, jaki chcemy (dla siebie, dla innych)
  4. Kroki w okazywaniu empatii (słuchanie i współodczuwanie)
  • siła płynąca z obserwacji
  • uczucia jako drogowskazy
  • piękno potrzeb
  • przede wszystkim kontakt – prośby
  1. Odróżnianie spostrzeżeń od ocen i co to daje?
  2. Blokady komunikacyjne pod lupą
  • osądy moralne
  • porównania
  • uchylanie się od odpowiedzialności
  • stawianie żądań
  1. Wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności dostrzeganie ukrytych za uczuciami zaspokojonych lub niezaspokojonych potrzeb czyli dlaczego warto „słyszeć to czego nie wypowiedział twój rozmówca?!
  2. Budowanie efektywnych próśb – wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób akceptujący odmowę czyli bądź odpowiedzialny i skuteczny

Metodyka:

Proponowane przez nas szkolenie będzie prowadzone metodą warsztatową. Podstawowe treści dotyczące wiedzy zostaną przekazane w formie prezentacji, doskonalenie umiejętności odbywać się będzie poprzez aktywne metody szkoleniowe tj.

  • Ćwiczenia zespołowe, w parach i indywidualne
  • Dyskusja moderowana
  • Symulacje grania roli (nagrania na dyktafon oraz nagrania na kamerę)
  • Case study (studium przypadku)

Szkolenie wyjazdowe dla grup/placówek/organizacji z terenu kraju: skontaktuj się z nami - przygotujemy ofertę pod Twoje oczekiwania.